حامیان دکتر قالبیباف در برازجان

حامیان دکتر قالبیباف در برازجان

حامیان دکتر قالبیباف در برازجان

حامیان دکتر قالبیباف در برازجان

پیشنهاد جوانان نخبه ی بوشهری به قالیباف

شماری از جوانان نخبه بوشهری با تدوین یک طرح برای استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه مدیریت کشور از دکتر قالیباف خواسته‌اند این طرح را مد نظر قرار دهند.


این جوانان معتقدند به دلیل اینکه دکتر قالیباف چهره‌ای شناخته شده و انسانی توانمند در عرصه مدیریت اجرایی است، توانایی انجام این کار و اجرای طرح را دارد.

مجری تدوین طرح بهره‌مندی از ظرفیت جوانان برای مدیریت شهر و کشور در این ارتباط به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد نقش و جایگاه جوانان و لزوم کسب آمادگی برای برعهده گرفتن مسئولیت‌های کشور، همواره به‌دنبال ارائه راهکاری بودیم تا ضمن تعریف ساختاری، برای استفاده صحیح از این نقش و جایگاه، زمینه رشد و تعالی جوانان و در نتیجه آن تضمین آینده کشور و پشتوانه‌سازی برای انقلاب اسلامی رخ دهد.

محمد صادق بحرانی افزود: کلیات این طرح بر این اساس است که دولت آینده در برنامه خود برای موضوع جوانان متعهد شود تا با ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی ضمن اصلاح قانون شرح وظایف شورای اسلامی شهر و روستا، یک سوم ظرفیت شورای شهر و روستا را به جوانان (حداکثر سن 35 سال) اختصاص دهد.

وی بیان کرد: واقعا بعضی از دیدگاه‌ها و اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری در زمینه جوانان تاسف‌آور است، برخی چنان اظهارنظر می‌کنند که انگار در مورد یک انسان دارای نقص عضو صحبت می‌کنند. در حالی که به تاریخ اسلام و کشورمان اگر دقت کنیم کارهای بزرگ در هر عرصه‌ای را جوانان به ثمر رسانده‌اند، در پیروزی انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس این جوانان بودند که به میدان آمدند و اگر امروز میانگین سنی دانشمندان کشورمان سی و چند سال است، معنی آن این است که بار پیشرفت علمی کشور را نیز امروز جوانان به دوش کشیده‌اند.

بحرانی ادامه داد: حال پرسش اینجاست ما چه ساختاری برای استفاده از توان، خلاقیت، انرژی و همه ویژگی‌های مثبت جوانان در نظر داریم تا همچون گذشته عرصه‌های مختلف با حضور و انگیزه جوانان شاهد پیشرفت باشد و با نگاه‌های سلیقه‌ای روزی جوانگرایی و روز دیگر به اسم استفاده از تجربیات جوان‌زدایی نکنیم مانند اتفاقی که در مورد مشاوران جوان افتاد.

بحرانی گفت: پاسخ ما به این سوال این است اگر کشور می‌خواهد کشور جوانی بماند و جوانان احساس کنند که ساختار سیاسی برای حضور در عرصه آنان، ارزش واقعی و جایگاه قانونی در نظر گرفته و مانند جوامع غربی به عنوان یک تهدید بالقوه به آنان نگاه نمی‌کند، پیشنهاد می‌شود یک سوم شوراها را به جوانان اختصاص دهیم به این معنی که در قانون فعلی حداقل سن انتخاب‌شوندگان 25 سال است، می‌توان یک سوم شوراها را به جوانان در محدوده سنی 35 تا 25 سال اختصاص داد.

بحرانی اظهار داشت: نامزد ریاست جمهوری مطلوب باید بر این حضور جوان در عرصه مدیریت شهری‌ به عنوان یک بستر رشد و ارتقای جوانان در ساختار مدیریت کشور تاکید کرده و متعهد شود که با استفاده از ابزارهای قانونی این حداقل حضور جوانان را در عرصه مدیریت کشور تضمین کند و از این رهگذر با ایجاد انگیزش در انتخابات دست بالاتر را در عرصه گفتمان انتخاباتی داشته باشد.

مجری طرح پیشنهادی جوانان نخبه بوشهری به قالیباف ادامه داد: همانطور که قابل پیش‌بینی بود، فضای شکل داده شده توسط نامزدهای انتخاباتی صرفا نفی کننده دولت‌های گذشته و حداکثر محدود به ارائه رویکردی کارشناس مابانه به اقتصاد و ارجاع به نگاه کارشناسی و استفاده از توان نخبگان و بزرگان است.

بحرانی گفت: در نتیجه قابل پیش‌بینی است که فضایی محدود و غیر انگیزشی بر انتخابات آتی حاکم می‌شد که علاوه بر کاهش مشارکت (به ویژه در نسل جوان)، این موضوع ممکن است بعضی از نامزدها را حتی به جنجال‌آفرینی‌های بی‌حاصل (تاکید بر قومیت‌ها، حتی اقلیت‌های مذهبی، افشاگری‌ها و...) نیز مجبور کند.

وی بیان کرد: بنابراین نامزد ریاست جمهوری مطلوب که توانمندی‌های خود را قبلا نشان داده و در عین حال قادر به ایجاد جریان‌سازی اصیل در مسیر انتخابات باشد، با استفاده از این طرح شانس خود را به شکل چشم‌گیری افزایش خواهد داد و چنین است شانس موفقیت طرح در آینده مدیریت کشور.

مجری طرح پیشنهادی جوانان نخبه بوشهری به قالیباف خاطرنشان کرد: به نظر ما آقای دکتر قالیباف نامزد مطلوب برای پیگیری و عمل به این طرح هستند، در صورت همراهی ایشان و با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و سوابق ایشان، طرح قابلیت اجرایی مطلوب‌تری پیدا خواهد کرد.

وی گفت: ایشان در بیست سالگی فرمانده لشکری بوده‌اند که صدها جوان، با همراهی ایشان حماسه‌های بی‌نظیری از دفاع از این آب و خاک آفریده‌اند و خود از نزدیک دیده‌اند که شهید باقری‌ها، دفاع مقدس را به ثمر رساندند. لذا در صورت اعلام همراهی ایشان با طرح، انگیزش انتخاباتی جدیدی به فضای کشور اضافه می‌شود که رشد حضور جوانان در انتخابات و نیز همراهی بیشتر جوانان با آقای قالیباف در جهت موفقیت در انتخابات و انشاالله حرکت سریعتر کشور به سمت پیشرفت را در پی خواهد داشت.

بحرانی ادامه داد: البته مطلوب این بود که این طرح در همین انتخابات کلید می‌خورد که و ما در کل کشور شاهد لیست‌های انتخاباتی در شوراها بودیم که یک سوم آن را جوانان تشکیل می‌دادند.

وی بیان داشت: ایجاد انگیزش مثبت و ایجابی در انتخابات و طرح گفتمان جدید انتخاباتی، افزایش شانس پیروزی نامزد انتخابات ریاست جمهوری، ایجاد بستری برای رشد و پایش و ارتقای جوانان متخصص، متعهد کشور (موضوعی که هیچ‌گاه برای آن ساختاری تعریف نشده است)، فراهم آوردن امکانی که جوانان را قادر می‌سازد تا با تجربه‌اندوزی و بروز توانمندهای خود، برای برعهده گرفتن مسئولیت‌های بزرگتر آینده به صورت ساختاری تلاش کنند از ویژگی‌های این طرح است.

بحرانی ادامه داد: ایجاد انگیزه و برقراری ارتباط منطقی و غیر ابزاری بین جوانان و احزاب و تشکل‌های سیاسی، ایجاد ارتباط ساختاری دولت با بدنه مدیریت شهری و بالطبع گسترده شدن دایره ارتباط با مردم و مسائل کشور، الگو سازی مطلوب برای جوانان (داخلی و بین المللی) در صورتی که ابتکار، عمل در دست نیروهای مومن و انقلابی باشد، ارائه چهره‌ای نو از کشور و نظام سیاسی ایران که از جوانان نه تنها نمی‌هراسد، بلکه به آنها اطمینان دارد و به دنبال تضمین حضور آنان در مدیریت کشور است، کاهش هزینه‌های تبلیغاتی و در عین حال افزایش برد و اثرگذاری آن و صدها خیر و برکت دیگری که از حضور جوانان در عرصه‌های عمومی متصوریم، از این موارد هستند.

مجری طرح پیشنهادی جوانان نخبه بوشهری به قالیباف افزود: نیاز به تاکید نیست که در این امور معمولا جزئیات بسیار با اهمیت‌تر هستند و حتی نحوه طرح عمومی آن به شکلی که متهم به عوام فریبی و عدم توجه به مساله اصلی کشور که اقتصاد است نشویم، از اهمیت خاصی برخوردار است. اما در همین شرایط که موضوع اصلی کشور چیز دیگری است، قرار هم نیست دیگر مسائل کشور رها شوند.

وی بیان کرد: در عین حال که در زمینه اقتصاد، بدنه فعال اقتصاد کشور را هم جوانان به خود اختصاص می‌دهند و نگاه درست به مسائل جوانان در همه شئون کشور تاثیر مستقیم دارد.

بحرانی گفت: امیدواریم با ارائه طرح فوق و پیگیری و تبدیل آن به یک مطالبه عمومی، مسیر جدیدی از کارآمدی و رشد استعدادهای کشور فراهم شود و بر این نکته تاکید کنیم که اگر جوانان با تکیه بر خودباوری و تلاش، برای خود و آینده کشور برنامه نداشته باشند، دیگران با استفاده از الگوهای غربی برای این حوزه برنامه‌ریزی خواهند کرد که نتیجه آن شرایط نامطلوب فعلی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی